Canon 5D Mark IV ‘ten Canon Eos R’ a geçmek

Canon Eos R

Merhabalar
Öncelikle şunu belirtmek isterim makine güzel. sıkıntısız netlemesi hafifliği ön planda Canon 5D mark IV e göre daha hafif ama biraz narin mi desem. Aynasız olmasının avantajları çok fazla 4 tane kameram var son kameram olan 5D mark 4 ü satıp eos r ye de geçtim. 

Benim için avantajları

*Ekranın Dönmesi (youtube video çekenler yada selfie çekmek artık zor değil 🙂 )
*Hafiflik
*Adaptörlerdeki Filtreler (Özellikle ND filtre güzel bir avantaj)
*C-log (video için)
*Biraz daha küçük olması (eli küçük olanlar beğenir mi bilemem ama benim elime tam oturuyor.
*Canon 5d Mark 4 yedek pillerimi kullanıyorum 
*Sağlam gövde Canon 5D mark 4 magnezyum gövde kullanılmış (Sağlam Yani)
*Karanlık yerlerde güzel odaklıyor (ev -6 diyorlar)
* video kalitesi 8bit 4:2:0 460mbit falan keliteli gerçekten… hdmi output çıkışı 4:2:2 10bit
*Gerçek sessiz modu ( Kuş böcek hayvan çekimlerinde dikkat çekmemek için iyidir)



Eksileri

*Yeni bir makine olmasından dolayı Türkiye’de ön yargı (Yavaş olabilir çekemem hızlı değildir kötüdür satması zor olur değiştirmesi zor olur düşüncelerinin rahatsız etmesi)
*Tek kart girişinin olması (İki kart girişi olsa iyi olurdu)
*4K çekimde 1,74 Crop yapması (işte en sinirlendiğim şey diyebilirim hoşuma gitmedi gerçekten hoş olmadı.
*Joistik yok (netleme noktasını seçmek için joistik i çok kullanırdım Mark 4te bunda yok zaten fazla yerde yok bu sevmediğim özellikler arasında yer alıyor. Eos R’da dokunmatik ekrandan netleyebilirsiniz gözünüz vizörde olsa bile. *Video çekimlerindeki dijital IS iki modu var (4K çekimi yaparken 1,74 Krop üstüne biraz daha krop yaparak titremeleri biraz daha yumaşıyor. 2. modda ise daha fazla krop yaparak baya bir prüzsüz titremeyen video çekimleri yapıyor. Krop çarpan nerelere geldi bilmiyorum.

*Sensör stabilizasyonu yok ama dijital IS var ( yani 5 eksenli titreşim özelliği yok IBIS Yok. bazı sitelerde boşluk var  ibis gelecek falan filan diyenler var belki mark 2 versiyonunda olabilecek diyorlar gelebilir diyorlar ama canon hemen vermez o özellikleri nasıl olsa en çok benim makinam satılıyor öyle bir derdim yok diyor gibi gibi gibi…
* Renklerini beğenmiyorum ( canon 5d mark 4 ve eos r renkleri aynı sayılır. Tabiki bir gfx 50R gibi değil bununla ilgili ayrıca bir yazı yazacağım)

Canon Eos R
Canon Eos R


Canon Eos R Adaptör – Canon 85mm 1,2F II ile birlikte


Kısacası şunu söyleyeyim Mark 4 ten renk uzayı olarak pek bir farkı yok ama bir gün dslr fotoğraf makineleri bitecek öyle yada böyle bitecek… Hız odaklama portatiflik hafiflik ön plana konulduğunda Dslr makinelere verilen özen ve hız gösterilmeyecek. Asıl sebebini söyleyeyim aynasız makinelerde ekrana yada vizöre baktığınızda çekeceğiniz son fotoğrafı görüyorsunuz fotoğrafta ne çıkacaksa onu canlı net bir şekilde görüyorsunuz… Üst segment yani dx serilerinde dslr lerde devam edebilirler ama öyle yada böyle aynasızlara geçiş mecburi olacak…